Zikrullah

Friday, December 24, 2010

^_^

Bismillahirrahmanirrahim…
Assalamualaikum w.b.t...

Pernah sekali, saya rasa cukup sakit, rasa tak tertanggung dengan ujian yang bertimpa-timpa hingga tersungkur, lebat air mata membasahi sejadah, mengadu kesakitan pada DIA..Terasa itulah saat paling bahagia kerana hati merasakan DIA mendengar luahan saya..Pencipta Yang Maha Hebat,Maha Agung itu mendengar rintihan seorang hamba yang kerdil..Tidak puas, saya membelek-belek hadiah dariNYA, surat cinta Pencipta untuk hambaNYA.. Lalu saya temui ini:

"Janganlah kamu (merasa) lemah, dan jangan (pula) bersedih hati, sebab kamu paling tinggi (darjatnya) jika kamu orang yang beriman.."
(Ali Imran:139)

Saya silap,DIA bukan sekadar mendengar tapi DIA juga membalas..DIA berbicara dengan saya.. Saya pandang sekeliling, sahabat bahkan orang terdekatsaya sendiri tidak mengetahui keperitan yang saya sedang alami sekarang..Tiada siapa yang perasan kesakitan ini,tapi DIA..DIA menyelam terus ke dalam hati saya, menzahirkan pujukan-pujukan yang manis-manis...Dan mengingatkan dengan ayat-ayat yang mengetarkan hati..Saya tak kan pernah rasa semulia ini jika saya tak kenal islam,saya takkan pernah rasa sekaya ini jika saya tak kenal islam, saya takkan rasa setenang ini jika saya tak kenal islam, saya takkan rasa sekuat ini tanpa mengenali islam, saya takkan rasa disayangi sebegini jika saya tak kenal ALLAH...Lalu pantaskah untuk seorang muslim merasakan dirinya hina kerana dia islam??..Rasailah izzah dirimu sebagai muslim atau muslimah, bangga melakukan suruhan Allah, bukan untuk riak tapi untuk menunjukkan kepada manusia inilah undang-undang terbaik di metrospace ini..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...