Thursday, October 28, 2010

Sebuah Penyesalan...

Assalamualaikum..Lama dah tak buka blog ni.Sendiri di satu pagi memandang cerahnya hari dengan udara yang sejuk. Membuatku selalu berfikir, mengapa seindah ini dunia yang Engkkau ciptakan bagi kami. Membuatku selalu bertanya, apa yang Engkau harapkan ketika mencipta aku dan semua keindahan ini. Satu hal yang sangat tidak kupahami tetapi menjadikanku dengan tulusnya menyatakan bahwa ternyata Engkau sangat mencintaiku.
Suatu hal yang indah yang telah kuperoleh dari Mu. Tetapi apa balasku, aku bahkan lalai dengan apa yang Engkau tugaskan padaku. Lalai saja tidak cukup, bahkan aku melakukan hal hal yang Engkau larang melalui kitab dan rasul Mu. Sungguh apa yang dapat kukatakan mengenai semua ini, semua menjadi sebuah ukiran yang menghinakan aku.
Aku ingin hidup seribu tahun lamanya agar aku dapat memperbaiki semua kelakuanku selama ini. Tetapi apakah itu dapat menjamin bahwa diriku tidak akan kembali melakukan hal yang sama untuk kedua kalinya, untuk ketiga kalinya atau bahkan untuk kesekian kalinya. Sama sekali tidak menjamin, kerana aku hanyalah seorang manusia tempatnya dosa dan kesalahan.
Malu sekali diriku ketika melakukan kesalahan, kemudian bersimpuh di malam Mu tetapi keesokan harinya aku melakukan kesalahan yang sama. Teramat sangat malu diriku untuk kembali meminta maaf Mu, sehingga diriku menjadi salah satu manusia yang tergolong munafik. Aku selalu kata aku sudah melakukan apa yang Engkau perintahkan tetapi aku sendiri tak tahu apa itu kulakukan karena cintaku kepada Mu atau hanya kulakukan sebagai kewajibanku saja. Sungguh hinanya diriku ya Rabb.
Ya Rabb berilah aku sedikit kekuatan untuk menangkal godaan makhluk Mu yang selalu mengajakku ke dalam kebathilan. Bantulah aku agar dapat bersama dengan umat umat Rasul Mu di surga yang telah Engkau sediakan untuk beliau. Tambahkanlah rasa cinta ku kepada Mu ya Rabb agar aku dapat selalu melakukan apa pun yang Engkau perintahkan kepadaku. Agar aku senantiasa beribadah karena kecintaanku kepada Mu...InsyaAllah...amiin...


Wednesday, October 20, 2010

for the rest of my life-maher zain (lyrics)


Special for u....

For the rest of my life,

I'll be with you,

I'll stay by your side honest and true..

Till the end of my time..

I'll be loving you, loving you...InsyaAllah..

Amiin...^_^

Thursday, October 14, 2010

Maher Zain - Allahi Allah Kiya Karo

Warna Hati... coretan dari hati....

Assalamualaikum... Alhamdulillah, diberi kesempatan lagi untuk mencoret sedikit warkah atau ayat pada hari ni... errmmm... nak kongsi ape ari nie ek? hurm.. baiklah, ari ni nak kongsi sedikit nasihat dari ayah... ptg tu kami adik beradik semua ada dkat rumah.. kebetulan adik tak ada kelas... ayah pun datang duduk bersama kami.. tengok ayah macam nak bagi tahu sesuatu.. dan akhirnya ayah pun mulakan ayat...

...Ilmu diibaratkan seperti sebuah cahaya yang masuk dalam ruangan yang kosong yang gelap. Cahayanya akan masuk dan menerangi ruangan tersebut, tetapi kalau ada penghalangan maka cahaya itu tak akan dapat masuk sempurna...sama halnya ...bagi seorang wanita yang dibimbing oleh seorang lelaki... awalnya mungkin cahaya itu akan masuk dengan baik tapi lama kelamaan cahaya itu akan muncul banyak pantulan yang warna-warni..
anakku....sebagai kaum adam, boleh kita menasihati tapi janganlah terlalu keras terutama kepada kaum hawa,kerna kaum hawa berasal dari tulang rusuk yang bengkok..jika engkau didik mereka dengan kasar, mereka akan patah, namun jika dikau biarkan saja mereka, maka mereka akan terus bengkok..didiklah mereka dengan sebaiknya..berikan lah ilmu dengan sebaiknya, kerna mereka amat perlukannya untuk mereka jadikan benteng dalam hidup ini, dan kerna mereka adalah tulang rusukmu.. Jagalah solat dan batasanmu anakku....kerna kamu adalah pemimpin dalam rumah tangga satu hari kelak..
anakku.... sebagai kaum hawa, jagalah solatmu, batasanmu, dan maruah mu... kerna itu penting buatmu..jadilah seorang anak yang patuh kepada orang tuamu, jadilah wanita yang merupakan sayap kiri kepada perjuangan adammu satu hari kelak..bantulah mereka, jadilah seorang isteri yang taat dan satu hari nanti, andai dikau punya anak, didiklah mereka dengan penuh kasih sayang..didik lah mereka menjadi anak yang soleh dan solehah..yang sentiasa patuh pada agama..
ayah tahu anakku.. pabila kamu meningkat remaja, akan timbul satu perasaan terhadap kaum yang bukan sama dengan kalian... ayah tak marah, kerna perasaan itu memang akan muncul.. namun, kalian hendak lah bijak mengawal nya anak2 ku.. bukan perasaan yang mengawal kalian...jagalah batasan kalian.. kalau memang sudah suka sama suka kenal kanlah kepada ayah.. sekurang2nya ayah boleh kenal dgan mereka..dan jagalah perhubungan kalian, jangan sampai timbul fitnah kepada kalian.. untuk anakku hawa, jika dia ingin bertemu dengan mu, biarlah dia ke rumah..jagalah auratmu.. itulah sebaiknya anakku.. untuk anakku adam, jika kamu ingin bertemu dengan si dia, pergilah kerumah nya..jagalah batasan selagi belum ada ikatan... jagalah tingkah laku kalian anakku wahai adam dan hawa... kerna ayah sangat sayang akan kalian.. kalian lah kekuatan ayah..pemberi semangat kepada ayah..

nasihat dari Ayah tercinta,.. luv u Ayah... ^_^..terima kasih banyak2 ayah... kerna sentiasa bersama kami..perasaan rasa bercampur baur bila ayah kata mcm tu...terharu, sedih, dan mcm2 lagi..

semoga memberi bermanfaat utk kita semua... InsyaAllah..=_=



Dan...
untukmu yang bakal menjadi adamku..
andainya satu hari nanti, kita ditakdirkan bersama, melayari bahtera kehidupan, usahkan impikan selaut sutera keindahan, usah kau igaukan kasih menggunung tanpa puncak..Juga usah kau harapkan kesempurnaan diri ini, kerna aku bukan Siti Khadijah, Mahupun permata Siti Fatimah, aku bukan Siti Aisyah, mahupun Ummul Mukminin lain, bukan juga Rabiatul Adawiyah..Mengertilah dengan waras keislaman, aku hanya wanita akhir zaman, yang masih mencuba mempertahankan maruah, dan kesucian diri sebagai muslimah, berlandaskan garisannya..dalam mengharungi kegawatan masa kini yang serba palsu dan penuh onak duri..
Dengan kemampuan sekuman cuma, demi keranaNya semata, tidak ky tagih apa2x darimu, cuma kupohon sebuah pengertian, kejujuran dan kasih sayang suci...bimbinglah daku andai aku tersalah langkah, andai aku keliru...kerna aku masih terlalu lemah dan amat memerlukan bimbingan darimu...InsyaAllah...ku serah kan jodohku pada Mu Ya Allah.. sesungguhnya Engkau Maha Mengetahui..
sekian...wallahualam..

Tuesday, October 12, 2010

Kenapa Mesti Pulau Memulau!

Asalamualaikum...Apa kabar Habibillah rohimakumullah... bagaimana suasana Hati dan Iman hari ini...
Semoga Allah senantiasa Memberkahi dan Merahmati kita dan membantu kita untuk bisa selalu Istiqomah di jalan-NYA ini, Insya Allah...
Insya Allah Allahuma Amiin..
kenapa mesti berlaku pulau memulau... meh kita fahami apa Hukum pulau memulau sesama Islam...smoga dpt djadikan pedoman dan peringatan sesama kita...InsyaAllah....

Islam merupakan agama berbaik2. Tiada satupun dalam Islam menyuruh kita bermusuh2an melainkan dalam keadaan tertentu. dalam dunia sekarang, pelbagai karenah kita lihat dalam hubungan manusia sesama manusia. Gaduh di sana sini. Tak bertegur sapa terutama sesama Islam. Oleh yang demikian, saya nak ambil kesempatan ini untuk membawa beberapa hadis yang berkaitan dengannya. Semoga kita mengetahui dan mengelakkan sebarang yang Allah benci. Seluruh umat Islam harus bersatu dan bergerak dalam barisan yang sama. Umat Islam mesti mempunyai satu nada yakni nada yang Allah dan Rasulullah telah ajarkan kepada kita.

Bukankah Nabi SAW telah mengajarkan kita untuk hidup saling berganding bahu dan tolong menolong terutama sesama Islam. Perpaduan umat Islam haruslah kita pelihara.

Oleh yang demikian hendaklah jauhi dr persengketaan sesama manusia. Kerana telah sepakat jumhur ulama mengatakan haram hukumnya bagi seseorang muslim itu tidak menegur sapa di antara satu yang lain bersandarkan beberapa hadis shahih. Di antaranya;

Rasulullah SAW bersabda:

Tidak dihalalkan seorang muslim memulau sesama muslim lebih dr 3 mlm, maka siapa yang memulau lebih dr 3 mlm, lalu mati masuk kedalam api neraka. Hadis riwayat Attirmidzi, al-hakim

Nabi SAW juga bersabda:

Tidak dihalalkan bagi seorang muslim memulau saudaranya lebih dr 3 mlm, sehingga bila bertemu masing-masing memalingkan muka, dan yang terbaik di antara keduanya ialah yang mendahului memberi salam. Hadis riwayat Bukhari, Muslim.

Mengambil faham dari hadis di atas, ulama telah sepakat mengatakan memberi salam itu penghapus dosa pemulauan.

dalam hadis yang lain pula Rasulullah SAW bersabda:

Terbuka pintu syurga pada tiap hari isnin dan khamis, maka Allah berkenan pada hari itu mengampunkan tiap org yang tidak mempersekutukan Allah dengan sesuatu apapun, kecuali pada org yang masih be sengketa antaranya dengan saudaranya, maka dikatakan Allah pada malaikat, Tangguhkan kedua org itu sehingga berdamai, tangguhkan kedua org itu sehinga berdamai, tangguhkan kedua org itu sehinga berdamai.

Didalam hadis di atas Nabi Muhammad SAW bersabda bahawa Allah telah befirman dengan mengulangi ayat Tangguhkan kedua org itu sehingga berdamai sebyk 3 kali. Disitu Allah ingin menekankan kepada hambanya bahwa Allah amat memurkai org Islam yang tidak bertegur sapa di antara satu dan lain.

Walaupun demikian sekiranya, salah seorang telah mengambil langkah untuk memberi salam ataupun memohon maaf sedangkan pihak yang lain tidak ingin menerima salamnya, maka teampunlah org yang memberi salam tetapi bagi org yang menolakknya kekallah dalam kesesatan dan hasutan syaitan. Nauzubillah.

Wassalam..

Apakah Ciri-ciri wanita syurga???


1. Bertakwa.
2. Beriman kepada Allah, malaikat-malaikat-Nya, kitab-kitab-Nya, rasul-rasul-Nya, hari kiamat, dan beriman kepada takdir yang baik mahupun yang buruk.
3. Bersaksi bahawa tiada yang berhak disembah kecuali Allah, bersaksi bahawa Muhammad adalah hamba dan Rasul-Nya, mendirikan solat, menunaikan zakat, berpuasa bulan Ramadan, dan menunaikan haji bagi yang mampu.
4. Ihsan, iaitu beribadah kepada Allah seakan-akan melihat Allah, jika dia tidak dapat melihat Allah, dia mengetahui bahawa Allah melihat dirinya.
5. Ikhlas beribadah semata-mata kepada Allah, tawakal kepada Allah, mencintai Allah dan Rasul-Nya, takut terhadap azab Allah, mengharap rahmat Allah, bertaubat kepada-Nya dan bersabar atas segala takdir Allah serta mensyukuri segala kenikmatan yang diberikan kepadanya.
6. Gemar membaca al-Quran dan berusaha memahaminya, berzikir mengingati Allah ketika sendiri atau bersama orang dan sentiasa berdoa kepada Allah.
7. Menghidupkan amar makruf dan nahi mungkar pada keluarga dan masyarakat.
8. Berbuat baik (ihsan) kepada tetangga, anak yatim, fakir miskin, dan seluruh makhluk, serta berbuat baik terhadap haiwan ternakan yang dimiliki.
9. Menyambung tali persaudaraan terhadap orang yang memutuskannya, memberi kepada orang, menahan pemberian kepada dirinya, dan memaafkan orang yang menzaliminya.
10. Adil dalam segala perkara dan bersikap adil terhadap seluruh makhluk.
11. Menjaga lisannya daripada perkataan dusta, saksi palsu dan menceritakan kejelekan orang lain (ghibah).
13. Menepati janji dan amanah yang diberikan kepadanya.
14. Berbakti kepada kedua-dua orang tua.
15. Menyambung silaturahim dengan keluarganya, sahabat terdekat dan jauh.

Wanita solehah...Hope to be...InsyaAllah...

Saturday, October 9, 2010

APAKAH ITU CINTA YA SAHABAT?

Cinta tidak pernah meminta, ia sentiasa memberi, cinta membawa penderitaan, tetapi tidak pernah berdendam, tak pernah membalas dendam. Di mana ada cinta di situ ada kehidupan; manakala kebencian membawa kepada kemusnahan.

Tuhan memberi kita dua kaki untuk berjalan, dua tangan untuk memegang, dua telinga untuk mendengar dan dua mata untuk melihat. Tetapi mengapa Tuhan hanya menganugerahkan sekeping hati pada kita? Karena Tuhan telah memberikan sekeping lagi hati pada seseorang untuk kita mencarinya. Itulah namanya Cinta.

Ada 2 tetes air mata mengalir di sebuah sungai. Satu tetes air mata itu menyapa air mata yg satu lagi," Saya air mata seorang gadis yang mencintai seorang lelaki tetapi telah kehilangannya. Siapa kamu pula?". Jawab tetes air mata kedua itu," Saya air mata seorang lelaki yang menyesal membiarkan seorang gadis yang mencintai saya berlalu begitu saja."

Cinta sejati adalah ketika dia mencintai orang lain, dan kamu masih mampu tersenyum, sambil berkata: aku turut bahagia untukmu.Jika kita mencintai seseorang, kita akan sentiasa mendoakannya walaupun dia tidak berada disisi kita.

Jangan sesekali mengucapkan selamat tinggal jika kamu masih mau mencoba. Jangan sesekali menyerah jika kamu masih merasa sanggup. Jangan sesekali mengatakan kamu tidak mencintainya lagi jika kamu masih tidak dapat melupakannya.Perasaan cinta itu dimulai dari mata, sedangkan rasa suka dimulai dari telinga. Jadi jika kamu mau berhenti menyukai seseorang, cukup dengan menutup telinga. Tapi apabila kamu Coba menutup matamu dari orang yang kamu cintai, cinta itu berubah menjadi titisan air mata dan terus tinggal dihatimu dalam jarak waktu yang cukup lama.

Cinta datang kepada orang yang masih mempunyai harapan walaupun mereka telah dikecewakan. Kepada mereka yang masih percaya, walaupun mereka telah dikhianati. Kepada mereka yang masih ingin mencintai, walaupun mereka telah disakiti sebelumnya dan kepada mereka yang mempunyai keberanian dan keyakinan untuk membangunkan kembali kepercayaan.Jangan simpan kata-kata cinta pada orang yang tersayang sehingga dia meninggal dunia , lantaran akhirnya kamu terpaksa catatkan kata-kata cinta itu pada pusaranya . Sebaliknya ucapkan kata-kata cinta yang tersimpan dibenakmu itu sekarang selagi ada hayatnya.

Mungkin Allah menginginkan kita bertemu dan bercinta dengan orang yang salah sebelum bertemu dengan orang yang tepat, kita harus mengerti bagaimana berterima kasih atas kurniaan itu.

Wanita-wanita yangg keji adalah untuk laki-laki yangg keji, dan laki-laki yangg keji adalah untuk wanita-wanita yangg keji (pula), dan wanita-wanita yang baik untuk laki-laki yangg baik, dan laki-laki yang baik untuk wanita-wanita yg baik (pula)..." (QS. An-Nur: 26)

Yakinlah, janji Allah Maha Benar...

Monday, October 4, 2010

Wanita solehah idaman Mujahid...


"Indahnya kalammu wanita solehah yang berjuang disisi mujahid soleh....
Seindah-indah perhiasan dunia adalah wanita yang solehah...”

Kumulakan warkah ini dengan bait indah yang ditinggalkan Rasulullah saw kepada seisi alam. Wanita solehah! Idaman semua muslimin di alam maya ini. Alhamdulillah, itulah anjuran Islam yang kita cintai, pilihlah wanita yang mampu menyejukkan pandanganmu dan juga baitul muslim yang bakal dibina tika sampai saat itu, insyaAllah.

”Dinikahi seorang wanita itu kerana empat perkara hartanya, keturunannya, kecantikannya dan agamanya. Maka pilihlah hal keagamaannya, maka beruntunglah kedua-dua tanganmu..”

Wanita solehah idaman mujahid soleh yang malunya menjadi perisai dirinya, yang zikirnya menjadi penawar dirinya; tak gentar di acah mehnah duniawi kerana dia rindukan wangian syurgawi, dia berpegang pada janji yang terpatri di lubuk hati. Telah dinukilkan panduan sepanjang zaman, itulah lirikan utama buatmu memilih calon isteri. Tiap baris itu telah menjadi hafalanku sejak aku mengenali dunia baligh ini.

Jika harta yang kau idamkan, ketahuilah diriku tidak punya apa-apa harta di dunia ini melainkan ilmu agama yang telah dititipkan buatku oleh mama dan abah. Tiada harta untuk kupersembahkan, hanya ketenangan yang mampu aku sediakan buatmu kerana aku pernah terbaca kata-kata ...

"Dan di antara tanda-tanda kekuasaan Nya ialah Dia menciptakan untukmu isteri-isteri dari jenismu sendiri, supaya kamu cenderung dan merasa tenteram kepadanya, dan dijadikannya di antaramu rasa kasih dan sayang.¨ (Rum: 21)

Jika keturunan yang mulia itu yang kau dambakan, ketahuilah jua aku di bawah pengawasan Allah sebagai penjaga mutlak diriku. Aku adalah keturunan mulia, ayahanda Nabi Adam as dan bonda Hawa a.s, sama seperti mu.

”... maka bertawakkallah kepada Allah, sesungguhnya Allah mengasihi orang yang bertawakal kepadaNya. Jika Allah menolong kamu maka, tiada seseorangpun yang boleh menghalang kamu, dan jika ia mengecewakan kamu, maka siapakah yang dapat menolong kamu sesudah Allah (menetapkan demikian) ? dan ingatlah kepada Allah jualah hendaknya orang yang beriman itu berserah diri...” (Ali Imran : 159-160)

Kecantikan, itulah pandangan pertama setiap insan. Malah aku meyakini bahawa kau juga tidak terlepas seperti insan yang lain. Ketahuilah, jika kecantikan itu yang kau inginkan daripada diriku, kau telah tersalah langkah. Tiada kecantikan yang tidak terbanding untuk kupertontonkan padamu. Telah aku hijabkan kecantikan diriku ini dengan amalan ketaatan kepada tuntutan agama yang kucintai. Kau hanya membuang masa jika kau menginginkan kecantikan lahiriah semata-mata. Aku memerlukan engkau untuk bersama-samaku menegakkan dakwah islamiyyah ini, dan aku merelakan diri ini menjadi penolongmu untuk membangunkan sebuah markas dakwah dan tarbiyyah ke arah jihad hambaNya kepada Penciptanya yang agung. Pendirianku...pernikahanku akan ku jadikan medan pencarian ilmu agama sebagai risalah demi meneruskan perjuangan Islam. Aku masih kekurangan ilmu agama, tetapi berbekalkan ilmu agama yang telah dibekalkan ini. Aku ingin menjadi isteri yang sentiasa mendapat keredhaan Allah dan suamiku untuk memudahkan aku membentuk usrah muslim antara aku, suamiku dan anak-anak untuk dibaiahkan dengan ketaatan kepada Allah Yang Maha Esa. Aku bercita-cita bergelar pendamping solehah, seperti mana yang dijanjikan Rasul,

" Semoga Allah memberi rahmat kurnia kepada lelaki yang bangun di tengah malam lalu dia sembahyang dan membangunkan isterinya, maka sekiranya enggan juga bangun untuk bersembahyang, dia merenjiskan air ke mukanya. Semoga Allah memberi rahmat kurnia kepada wanita yang bangun di tengah malam lalu bersembahyang dan membangunkan suaminya. Maka jika dia enggan, dia merenjiskan air kemukanya."
(Riwayat Abu Daud dengan Isnad yang sahih)
Renungilah FirmanNya ini, lalu kau akan tahu hakikat diriku dan dirimu dipertemukan oleh Allah atas namanya pertemuan.

“Hai sekalian manusia, bertakwalah kepada Tuhanmu yang telah menciptakan kamu dari diri yang satu, dan daripadanya Allah menciptakan isterinya; dan daripada keduanya Allah memperkembangbiakkan lelaki dan perempuan yang banyak. Dan bertakwalah kepada Allah yang dengan (mempergunakan) namaNya kamu saling meminta satu sama lain, dan (peliharalah) hubungan silaturrahim. Sesungguhnya Allah selalu menjaga dan mengawasi kamu.”
(An Nisaa’ : 1) "

Kaum lelaki itu adalah pemimpin bagi kaum wanita, oleh kerana Allah telah melebihkan sebahagian mereka (lelaki) atas sebahagian yang lain (wanita), dan kerana mereka (lelaki) telah menafkahkan sebahagian dari harta mereka".
(An-Nissa':34)

Membenarkan seperti apa yang telah Dia katakan dalam QalamNya yang mulia. Aku meyakini bahawa engkau adalah pemimpin untukku. Jadikanlah suatu pernikahan itu sebagai asas pembangunan iman dan bukannya untuk memuaskan bisikan syaitan yang menjadikan ikatan pernikahan sebagai tunjang nafsu semata-mata. Moga diriku dan dirimu sentiasa didampingi kerahmatan dan keredhaanNya. Lakukanlah tanggungjawabmu itu dengan syura kesabaran, qanaah ketabahan moga kita akan menjadi salah satu daripada jemaah saf menuju ke syurga insyaAllah.

Aku tidak menginginkan hantaran bersusun, mas kahwin yang hanya akan menyebabkan hatiku buta dalam menilai erti kita dipertemukan oleh Allah atas dasar agama. Cukuplah seandainya, maharku sebuah Qalam Mulia, Al-Quran, dan hadis-hadis Nabawi kerana aku meyakini bahawa Qalam itu mampu memimpin rumahtanggaku dalam meraih keredhaanNya bukan kekayaan dunia yang bersifat sementara. Jua tidak ternilai harga maruah diriku untuk dibanding dengan nilai wang ringgit atau nilai duniawi. Selaras jua dengan hadis Nabi. Aku mahu jadi wanita yang punya barokah.

“Seorang wanita yang penuh barakah dan mendapat anugerah Allah adalah yang maharnya murah, mudah menikahinya, dan akhlaknya baik. Sebaliknya, wanita yang celaka adalah yang mahal maharnya, sulit menikahinya, dan buruk akhlaknya”

Bantulah aku dalam menjayakan agama Allah, kerana ia adalah laluan untuk aku menyempurnakan separuh daripada agamaku, insyaAllah. Akhlakmu yang terdidik indah oleh ibu bapa dan orang sekelilingmu, itulah yang aku harapkan daripada kekayaan duniawi yang kau sediakan.

Tidak lagi wujud keborosan dan kebakhilan kerana semuanya berada di dalam udara Qana'ah (berpuas hati dengan apa yang ada), redha dan yakin bahawa dunia ini bukanlah negara Janatunna'im. Lihatlah rumahtangga Rasulullah s.a.w kadang-kadang berlalu sebulan demi sebulan, pernah dapurnya tidak berasap kerana tidak ada bahan makanan yang dapat dimasak. Walaupun demikian susahnya, rumahtangga Rasulullah s.a.w tetap menjadi rumahtangga yang paling bahagia yang tidak ada tolok bandingnya hingga ke hari ini.

.::. Ya Allah, gembirakan kami dengan redhaMu.::.

Tolong beritahu si dia....❤❤



Tolong beritahu si dia,aku ada pesanan buatnya..
Tolong beritahu si dia,Cinta agung adalah cintaNYa..
Tolong beritahu si dia,cinta manusia bakal membuatnya alpa..
Tolong beritahu si dia,jgn mencintai diriku lebih dari dia mncintai Yang Maha Esa..

Tolong nasihati si dia,jangan mengingatiku lebih dari dia mengingatiYang Maha Kuasa..
Tolong nasihati si dia,jangan mendoakanku lebih dari dia mndoakan ibu bapanya…

Tolong katakan pada si dia,dahulukan Allah kerana di situ adanya Syurga..
Tolong katakan pada si dia,dahulukan kedua ibu bapa kerana di situ telapak syurganya..

Tolong ingatkan pada si dia,aku terpikat keranan imannya,bukan rupa..
Tolong ingatkan pada si dia,aku lebih cintakan zuhudnya bukan harta..
Tolong ingatkan pada si dia,aku kasihinya kerana santunnya..

Tolong tegur si dia,bila dia mengagungkan cinta manusia..
Tolong tegur si dia,bila dia tenggelam dalam angan-angannya..
Tolong tegur si dia,andai nafsu mengawal fikirannya..

Tolong sedarkan si dia,aku masih mikik keluarga..
Tolong sedarkan si dia,tnggungjawabnya besar terhadap keluarganya..

Tolong sabarkan si dia,usah ucap cinta tatkala cita2 masih blum terlaksana..
Tolong sabarkan si dia,andai diri ini enggan dirapati kerana menjaga batasan cinta..
Tolong sabarkan dia,bila jarak menjadi penyebab bartambah rindunya..

Tolong pesan padanya,aku tak mahu mnjadi fitnah besar kpdnya..
Tolong pesan padanya,aku tak mahu menjadi punca kegagalannya..
Tolong pesan padanya,aku membiarkan Yang Esa mnjaga dirinya..

Tolong khabarkan pada si dia,aku tak mahu melekakan dia..
Tolong khabarkan pada si dia,aku mahu dia Berjaya dalam impian dan cita2 nya..
Tolong khabarkan pada si dia,jadilah penyokong dalam kejayaanku..

Tolong sampaikan pada si dia,cinta kerana Allah tak ternilai harganya..
Tolong sampaikan pada si dia,hbngan ini terjaga slagi dia mnjaga hbngan dngan yg maha kuasa..
Tolong sampaikan pada si dia kerna aku tak mampu mmberitahu dirinya sndiri..

Hanya Engkau Ya Allah mngetahui siapa si dia
Moga pesananku sampai kepadanya..
Kerana dia manusia biasa..
Syukran Ya Allah..

Sabarlah menanti jodohmu....❤❤


Ayat- ayat cinta...


maaf kan bila ku tak sempurna, cinta ini tak mungkin ku cegah, ayat ayat cinta bercerita, cinta ku padamu...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...