Friday, March 7, 2014

Tak Mampu Nak Kata Apa..

Bismillahirrahmanirrahim… Assalamualaikum w.b.t...



[KISAH BENAR]

Dulu masa sy mula mula pakai tudung labuh..
Ramai yg panggil sy ’ustazah’..
Sy tau, diorang perli sy.....
Sbb sy bkn budak umo setahun..
Yang tak tau beza mana satu perli, mana satu puji, dan mana satu keji..

Tapi sy senyum je..
Dalam hati, aminkan jelah ape yg mereka kata tu..
’Ustazah’ bkn panggilan yg tak baik kan..
Kot kot lah, lekat jadi ustazah kan..
Siapa tau..

Pura pura alim takyah cerita..
Mmg banyak yg kata..
Sbb diorang ingt sy nie sempurna..
Padahal, banyak jahil dari tahu nya..
Atau mungkin diorang lupa..
Yang sy nie manusia pendosa..

Itu baru cerita tudung labuh..
Belum cerita purdah lagi..
Agaknya, kalau sy pakai purdah..
Diorang panggil sy ninja kot..
Mcm kawan kawan niqabis sy yg lain..

Terpulang lah, nk fikir ape pun..
Bertudung labuh, bkn sbb sy layak digelar ustazah..
Bertudung labuh, bkn sbb sy alim bab agama..
Bertudung labuh, bkn sbb sy seorang hafizah..
Tapi sbb sy sedar tentang hakikat menutup aurat yg dituntut dalam Islam..

Jangan menilai tahap ilmu, iman dan amal seseorang berdasarkan pakaian..
Sbb yg membezakan kita cuma taqwa.
Sekian.. Wassalam..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...