Zikrullah

Wednesday, January 5, 2011

Salam Taaruf...(Senyum)...=)

Bismillahirrahmanirrahim...Assalamualaikum...Sahabat, ketika seuntai senyum menghias di antara dinding-dinding hati kita mungkin krna kita sedang mendapat kebahagiaan. Lalu, pernahkan kita merebahkan sejenak keluangan dunia kita untuk merenung kembali, siapa yang memberi kebahagiaan itu?. Allah. Dialah Rabb yang memberikan kita semua kebahagiaan ini.
Sahabat, hari ini ataupun esok, tanamkanlah benih-benih kebahagiaanmu diantara dinding-dinding dunia yang semakin kusam dengan noktah-noktah ketidakadilan.
Dan satu hal yang perlu kita ingat selalu, kebahagiaan kita tak akan pernah bernilai pahala jika kita egois untuk menghormati sesama sendiri. bagilah kebahagiaanmu dengan orang-orang yang ada disekelilingmu.
Seutas senyum ikhlas yang terukir dari wajah kita boleh jadi akan memberi perubahan bagi sesiapa di sekelilingimu.. Jangan pernah remehkan sebuah erbuatan kecil. Kerana dari hal kecil lah, hal besar akan tercipta.
Maka, saya hanya ingin mengajak, marilah kita mulai detik demi detik ini dengan senyum kesyukuran atas kebahagiaan yang telah Allah hadiahkan untuk kita :-)

salam ta'aruf dari saya....hehe..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...