Zikrullah

Wednesday, September 8, 2010

Hari Ini Dan Semalam



Andai hari ini adalah hari semalam
akan aku satukan warna-warna pelangi

untuk menyalakan pelita cinta

menerangi seluruh hati ini



Andai hari ini adalah hari semalam

akan aku satukan titisan-titisan embun

untuk memadamkan api kekecewaan

menebus kesilapan silam



Andai hari ini adalah hari semalam

akan aku lipat segala kenangan itu

untuk menjadi secebis pengalaman

mencipta lorong-lorong kehidupan bahagia



Andai hari ini adalah hari semalam

akan aku tiupkan penderitaan itu

untuk terus hilang menerjah masa

melintasi angin kegembiraan baru



Hari ini tetap hari ini

Semalam biarlah ia berlalu

Menerbitkan cahaya dan sinar

Melangkau batas-batas perjalanan

Moga dapat aku temui

Cinta yang suci

Di sebalik hari ini dan semalam....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...