Wednesday, September 21, 2011

Aku mencintaimu kerana Allah..

Bismillahirrahmanirrahim… Assalamualaikum w.b.t...
hari ni sya nak share sesuatu dengan pembaca semua.... korang smua tahu tak macam mana kita cintakan seseorang tu kerana Allah SWT ?? tak tahu ?? ok, di bawah ni antara pandangan n jawapan yang sya dapat bila sya kemukakan soalan ni di dalam sebuah group di laman sosial... moga dapat manfaat nya ......  ^_^

* apabila dipandang mukanya kita ingat Allah

* kalo cnta kt sseorg krn Allah kte x pndg pd pras rupa yg ad pdanya

* bila hati tertarik pd akhlak dan kata2nya hanya berpandukan Al-Quran dan hadis..

* Kenalah muhasabah diri, dan sentiasa perbaiki diri.. contohnya awk cintakan seseorang, tapi awk tak langgar batas2 yang ditetapkan syarak.. itulah dinamakan cintakan seseorang kerana Allah..

* tanda kita cintakan seseorg krn Allah ialah,. apabila kita mencintai dia,. maka bertambah2 cinta dn kasih syg kita kpd Allah,. satu perasaan yg wujud di dlm hati,.. hingga begitu sukar utk kita jelaskan,.. dan hanya mmbuatkan kita asyik dgn cinta Allah...=)

* nk tau apabila kita mendekati nya dia sentiasa igt kan kita pada allah dan jaga pergaulan..percakapan..batas2 aurat..adab dgn org yg tua dan org muda...selalu mendampingin ulama.. 

* cintakan seseorang kerana Allah pabila betambah cinta kita kepada Islam, bertambah cinta kepada dakwah, bertambah semangat untuk memperbaiki sahsiah diri, bertambah tertingkat amalan kepada Ilahi...sentiasa rindu untuk berdua dengan Allah malam
   hari..


ketahuilah wahai insan yg bertakhta di hatiku~~~
'aku cintakan dia kerana Allah'
sentiasa menjaga batas
syarak,
tidakkan sesekali mahu membiarkan dia lemah dalam
mujahadah
sentiasa berdoa kepadaNya
sentiasa merapatkan diri
kepadaNya
sentiasa mendahulukan hak-hakNya dari hak-hak si
'dia'


jagalah Allah, dan Allah pasti akan menjagamu

jadikanlah
Allah sebagai medium terbaik antara kita dan Dia
kerna hanya Allah yang
memahami dan mengetahui tentang diri kita dan Dia ...


wahai diri,
bersabarlah, dan persiapkanlah dirimu bila tiba masanya...


sabar3...~
===> biar x bertemu dan berhubung tapi kasih dan cinta ku tetap setia padamu..
Ya Allah, kuatkanlah cintaku padaMU agar dapat aku labuhkan cintaku pada dirinya berlandaskan syariatMU... ^_^

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...