Zikrullah

Tuesday, March 29, 2011

..hehe..juz writting...

Maaf adalah perkataan pertama terbit dari hati saya di saat ini. tiada alasan yang kukuh untuk diri ini menidakkan jari-jemari yang kiut ini (haha) lalu pantas sekali saya ingin menaip ayat-ayat blogspot di sini... iyelah, setelah agak lama saya menyepi buat seketika - bukan sengaja sepi tanpa bicara. tetapi tuntutan saya sebagai seorang pelajar sepenuh masa buat masa ini telah menggerakkan hati saya supaya lebih bertambah fokusnya pada pelajaran.

duhai cik aweeyn sayang - ayah sudah banyak kali berpesan :

"belajar biar cemerlang, ok. pastikan target 3.oo pointer ke atas dapat dicapai setiap semester!"

oohh yeeh. insyAllah ayah. I'll do my best. please forgive me if i am wrong. thank you :)

kata-kata itu amat berharga. setiap perkataan dan tindakan kita saban waktu adalah mencerminkan nilai peribadi dan sikap kita.

adakah kita ini patuh pada arahan Allah s.w.t?

adakah kita sudah benar-benar menjadi muslimah sejati?

mahukah kita berubah ke arah kebaikan yang sebenarnya?

haa'ah. itulah yang patut saya, anda dan semuanya fikirkan selalu. jangan kata kita belajar hanya untuk lulus peperiksaan semata-mata.. nope!! this is actually wrong idea. kita sebagai muslim belajar adalah untuk mencari keredhaan Allah s.w.t.

"Ilmu itu pelita hati... Tanpa ilmu di dada sukar untuk berbicara..."

hehe... bijak sekali kata-kata itu ingin mentafsirkan maksudnya yang tersurat kan?

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...