Zikrullah

Sunday, September 29, 2013

Jangan biarkan..

Bismillahirrahmanirrahim… Assalamualaikum w.b.t...

“Pernah juga terdetik di hati. Nak upload gambar sendiri. Sungguh, hati memberontak kata ‘ingin’.
Melihat muslimah lain, allahurabbi indahnya ciptaanMu ya Allah. MasyaAllah cantik-cantik semuanya!

Maka. Ambil keputusan untuk duduk sejenak, pejam mata. Monolog sendiri.

"Adakah apa yang aku buat Allah akan senang(redha)?"

"Pandangan Allah atau penghargaan manusia?"

"Mawar berduri sepatutnya menjaga duri-durinya. Duri dari di sentuh, kelopak dari di lihat, tangkai dari di cabut.."

Tersentap.Sahabat baik nasihat, “Awak, simpanlah kecantikkan tu untuk suami. Indah bukan jika pujian itu dari suami kita sendiri?”

Ye, kadang jari sengaja tak nak ikut kata iman, maka kejadian upload gambar sendiri pun terjadi.

Maaf.
Lalainya aku ya Allah..

Ya Allah,
Jangan biar aku tenggelam dengan pujian lautan manusia.

Jangan biar aku senang dengan dunia sampai lupa tujuan aku di cipta.

Jangan biar aku jauh dariMu ya Allah..

Jangan biarkan..”
 
 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...