Zikrullah

Monday, November 19, 2012

Selamatkan saudara kami...

Bismillahirrahmanirrahim… Assalamualaikum w.b.t...

Luahan hati seorang sahabat saya:
Waktu tu, kami tgh lepak dalam bilik sambil layan laptop..
 "Sejak peristiwa Gaza minggu ni, seolah-olah jadi wake up call kat saya. Saya tengok diorang kat sana, terus rasa kesian. Lepas tu bila fikir-fikir balik, saya rasa saya tak patut kesian sebab diorang dah gerenti dah dapat syurga.

 Saya ni pulak, camne?"
...

Sahabat aku tiba-tiba diam. Saya pun pelik. Rupa-rupanya dia sedang menangis. Hati saya tersentak.

Kemudian dia sambung:

"Every time benda-benda macam kat Syria, Gaza and Palestine ni timbul, baru la saya nak terasa. Saya tak nak semangat ni jadi bermusim."

Allah...

Semoga setiap titisan air matamu menjadi saksi di hadapan Allah nanti wahai sahabat. Amiinn.

Kita bantu saudara kita di sana, tapi usah kasihan kepada mereka. Kasihanlah kepada diri kita. Kasihanlah kepada ummah kita...

Pray For Gaza


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...